Frig
7.03.2017Yazar: Berhan Berberoglu

WTF Petra? Muhteşem bir eser, hem de yanıbaşımızda..!! 👏🏿👏🏿

Berhan.net (@berhanberberoglu)´in paylaştığı bir gönderi ()

Tamam özgürlük, rotasızlık falan şahane şeyler ama yine de insan tmel bir amaç olsun istiyor gitmeye bahane olarak.. Mevsim şartlarına uygun olmayan ve bu hava koşullarında yapılmaması gereken bir rota hayal ettik ve sonunda bulduk.. Frig Vadisi.. Frig tarihiyle ilgili bir kaç detay internet bulup atardım buraya ama ilginiz olursa siz bakarsınız diye hiç bulaşmadan ben rotamızdan bahsedeceğim..  Bir önceki gezide olduğu gibi yine sabahın 6´sında evden çıkıp Bandırma feribotuna yetiştik.. Sabah 9´da Bandırma´daydık ve kahvaltı için doğru bir mekan olarak Cumalıkızık´ı tercih ettik.. Gitmemiş görmemiş olanınız varsa gidin görün..

Cumalıkızık - Bursa

Tarihi Cumalıkızık Evleri..

Berhan.net (@berhanberberoglu)´in paylaştığı bir gönderi ()

İnstagramın saat ayarına takılmayın bayağı bildiğiniz gündüz saati oradaydık.. Açıkcası üşüdük ve sobanın dibinde kahvaltı etmek iyi geldi.. O enerjiyle biz İnegöl Yaylalarından aşağıya doğru gideriz diye kaza geldik ama sonuç hüsran.. Tahminim o bölgenin mülki amirinin aracına denk geldik ve buradan yolunuza devam etmeyin, kardan dolayı çok zor anlar yaşarsınız diye bir açıklama geldi ve fotoğrafta görüldüğü gibi karla kaplı alandan hemen uzaklaştık..

👍🏿👍🏿 Boğazova Yaylası - İnegöl

Her motor kullanıcısının mutlaka uğradığı ve severek tamamladığı Domaniç parkurundan sonra biz biraz durumu abarttık ve düz ovaları takip eden orman yollarından konaklamayı düşündüğümüz Soğukçeşme İlçesine ulaştık.. Video ve fotoğraf için inanılmaz güzel renkler ve açılar var.. Vakit olsa güneşi doğur, batır ve tekrar doğsun diye bekle.. O kadar mükemmel bir coğrafi çeşitliliğe sahip..

❤❤ Yeşilçukurca - Domaniç - Kütahya

🚀 Yeniüreğil - Bozüyük - Bilecik

Akşam Soğukçeşme´de Herlak Termal Tesis´de konakladık ve açıkcası tesisin pek termallik bir durumunun olmadığını öğrendik.. Biz Soğukçeşme´den kalan miras Mustafa Abi´nin güveci oldu.. Sıralı dükkanların en sonundaki Mustafa Abi, lezzet kosunda farklı bir deneyim yaşattı bize.. Ellerin dert görmesin Mustafa Abi..

Sabah erken saatlerden itibaren Frig Vadisi´ne giriş yaptık ve rotada da göreceğiniz gibi ilk aşamayı tamamlamak için üstün bir gayret gösterdik.. Frig Vadisi bir kaç farklı yoldan ve farklı köylerden oluşan bir rota.. Daha bir çok kere gelmemiz gerekiyor.. En azından temel noktaları tamamlamaya çalıştık.. Herkesin bildiği ilk aşamadan görüntüler şunlar;

Frig Vadisi Girişi.. 👍🏿

İncik Köyü - Frig Mağarası 👌🏿

Sabuncupınar Köyü 👏🏿👏🏿

Bir çok köyde Frigyalılar zamanından kalmış eserler köylere karışmış durumda.. Şapeller ahır hizmeti görüyor.. Çok fazla sayıda Kral Mezarlığı var.. Bazılarına motorla ulaşmak zor.. Yürüyerek devam etmek gerekiyor.. Mesela Fethiye Köyü´nde yer alan Kral Mezarları türüne ender rastlanır türdendi.. Frigyalılar´dan Bizanslılar´a kadar uzanan bir çok medeniyete ev sahipliği yapmış bir kaya mezarlığıydı.. Tamamen buz tutmuş Fethiye Gölet´inden sonra mezarlığa doğru ilerlerken Tenere´yi çok zorladım ve debriyaj balatalarının bir kaç tanesini yiyip bitirdim.. Debriyaj gevşete gevşete devam ettiğim seyahat bana zincir ve balata takımına mal oldu.. He sorsanız tekrar olsa girermiydin o araziye, cevabım EVET olurdu.. :))

Fethiye Göleti - Tamamı buz tutmuş durumda..

Bizans ve Frigya dönemi Kral Mezarları.. 🙏🏿

Sonuç olarak büyük bir mücadele ve efor sarf ettikten sonra enerjimizi toplamak için Kümbet eserleri bize yeterli geldi.. Selçuklu döneminden kalma kümbetin etrafı o dönemin mezarlıklarıyla dolu.. Frig döneminden de kaya mezarlıkları hemen yanıbaşındaydı.. Aslında bu tarz mekanları gezince zaman algınız yok oluyor.. Bir kaç adımda yüzyıllar atlayabiliyorsunuz.. Tamam klasik olacak ama "Yalan dünya her şey boş" şarkı sözünün yurt edinmiş haliyle başbaşa kalıyorsunuz..

Kümbet Köyü - Eskişehir

Aslanlı Mabet- Kümbet

Kaya Mezar - Kümbet

Parkurlar, ormanlar,dar geçitler, dizi dizi köyler derken küçük dilinizi yutacağınız efsane üzeri efsane Yazılıkaya´ya hoşgeldiniz.. Midas´ın meşhur eşek kulaklarının haykırıldığı derin kuyuların, yerin kulağı vardır atasözünün, Ürdün Petra´daki kaya oymalarının hiç de azı olmayan eserlerin ev sahibi bölge.. Gerçek anlamda Frig Vadisi denilen coğrafyanın ne demek olduğunu hissetiren ve peribacalarının akrabası bir çok kaya oymacılığına kucak açan bu bölge bir daha bir daha sizi çağıracak ve siz de keyifle tekrar tekrar gideceksiniz.. Böyle bir eser bütünlüğü ve coğrafya karışımın İç Anadolu´da bulunuyor olması Türkiye´nin sadece Ege-Akdeniz-Karadeniz üçlemesinden ibaret olmadığını bize bir kez daha hatırlattı..

WTF Petra? Muhteşem bir eser, hem de yanıbaşımızda..!! 👏🏿👏🏿

Yazılıkaya - Eskişehir

Çukurca -Yazılıkaya 👌🏿 Gerdek Kaya Mezarı..

Frig Vadisi´ne veda pozumuz.. #frig

Berhan.net (@berhanberberoglu)´in paylaştığı bir gönderi ()

Çok güzeldi, harikaydı, efsaneydi, mükemmeldi.. Nasıl anlatacağımı bilemiyorum o yüzden tüm sıfatları kullandım.. Hava muhalefeti nedeniyle Seyitgazi üzerinden Eskişehir´e ulaştıktan sonra zorunlu olarak Eskişehir´de bir gün daha konakladık.. Not alın, Eskişehir´de konaklamak için bizim çok memnun kaldığımız bir otel var.. Kesinlikle tavsiye ederim.. Arwen Premium Residence..

Odunpazarı Tarihi Evleri, Eskişehir Caddeleri ve fazldan bir gün Eskişehir.. Anadolu şehirleri içinde kendinizi çok rahat hissedeceğiniz ilk sıraya yerleşen şehir..

Eskişehir.. Seviyorum düzenini.. 👍🏿👍🏿

İnatla..!! YIKILMAYACAK..!! 🇹🇷🇹🇷 Odunpazarı - Eskişehir

Odunpazarı - Eskişehir

Bu kadar yol ve parkurdan sonra Eskişehir İstabbul arasını otobandan yapmak bize ağır gelecekti.. O yüzden akşamdan çalıştığımız yepyeni bir rotayı hayata geçirmeye karar verdik.. Rota üzerindeki efsanevi manzaraları gördükçe ne kadar doğru bir karar verdiğimizi anlamış olduk.. İyi seyirler.. Rotanın tamamını çizdim.. Haritadan alabilirsiniz..

Vadi derinlemesine akıp gidiyor.. Bulutlar zemine inmiş.. Mihalgazi - Eskişehir

Berhan.net (@berhanberberoglu)´in paylaştığı bir gönderi ()

Karadeniz´e misilleme.. Sakarı Ilıca Kaplıcaları..

Bozaniç - Mihalgazi - O tepenin rakımı tahmini 2 bin metre civarı..